Söt utan socker

Det första jag gjorde när jag vaknade på morgonen förut var att gå till kylskåpet och dricka läsk, det var min frukost. Fanns det lite middagsrester kvar slank de ner också. Jag hann aldrig bli riktigt hungrig till lunch för då hade jag redan hunnit stoppa i mig en korv med bröd på macken, eller en godbit och lite läsk i bilen, och gärna en godispåse också när jag var ute och jobbade.
 
Jag var ständigt mätt, det är ju så gott att äta allt man vill, när man ändå inte bryr sig. Eller bryr man sig egentligen? Äter man för att döva sina känslor???
 
 
Jag har alltid lagat bra husmanskost med grönsaker, för trots allt så gillade jag grönsaker. Men sedan så fick det gärna bli ett till mål på kvällen innan jag gick och la mig, gärna smörgåsar och ibland kunde jag slå till med pizza också, det kan ju vara rent livsfarligt om magen skulle kurra!! Min mage fick aldrig chansen att känna hunger och till slut en dag efter åratal av funderingar att ta tag i det här, så lyckades jag.
 
Så här kunde en dag se ut för mig förut;
 
  • Frukost: Läsk och matrester
  • Mellanmål: Korv med bröd, godis och läsk
  • Lunch: Hamburgare på sibylla med strips
  • Fika: Oboy go bit t ex. mazarin
  • Lite snacks i bilen
  • Middag: Husmanskost
  • Kvällsfika: Smörgåsar, mjölk eller t ex Billys PAN pizza i mikron
 
I dag ser en dag ut så här;
 
  • Frukost: 2 kokta ägg med majonnäs och kaffe
  • Lunch: 1/2 grillad kyckling, sallad med béarnaisesås till
  • Middag: Lax i ugn med grädde, västerbottenost och broccoli
  • Mellanmål vid behov: Sötmandlar, kokt ägg, ostskivor eller några bitar ölkorvar
 
Jag vet att det går att göra en förändring och bryta gamla mönster, tålamod och vilja och hjälp med rätt verktyg.
Nu startar jag upp en cirkel/omstart och här kan du läsa mer om den, OBS!! Endast fåtal platser kvar.
Mejla din anmälan till; lindha.vikstrom@jamtland.st
 
(null)
 

Ny LCHF- kurs

Som ni vet så har ju jag haft mina viktminsknings-cirklar på distans under några år. Nu tänkte jag under tre veckor prova ett nytt spännande koncept. Där kommer ni nu ha möjlighet att få stöd och peppning dagligen under tre veckor framöver, och kursen är uppdaterad.
 
De flesta av oss vet redan vad det rätta är att göra, det svåra är att göra det. Det jag märker i mina cirklar så är det att stödet från alla i gruppen är otroligt viktig. Att mötas av förståelse och hur man kan hantera livets situationer som händer runt oss för att få det till en hållbar viktminskning och hälsa. Många i mina cirklar känner att gruppen har varit livlinan för att inte falla dit.
 
Nu tänkte jag köra en tre-veckors kurs med start den 8 oktober och slut 31 oktober, men gruppen kommer att tjuvstarta några dagar innan så att ni i lugn och ro hinner förbereda er och få veckomenyerna i god tid. Där ingår daglig coachning från mig, jag själv som gjort min stora viktresa vet att den mentala biten är så viktig.
 
Att gå ner i vikt på vilken kost som helst kan vi alla, men att göra en förändring och börja tänka om för att få det till en hållbar livsstil; det är det som är utmaningen så att vi slipper börja om och om igen varje måndag.
Det ska vara enkelt och hållbart inga krångliga recept med 100 ingredienser.
 
Känns detta som något som passar dig? Gå med i min nya grupp på Facebook, och priset för tre veckor är 750 kr per person. 
 
Detta ingår;
  • Färdigplanerade veckomenyer med inköpslistor
  • Daglig coachning från mig
  • Baskunskap i lättform
  • Info om övergångsbesvär/LCHF
  • Kosten/gluten
  • Sockerberoende/känsloäta/frestelser
  • Hur hanterar vi semester, restaurang, barn och familj?
  • Hur hanterar vi motgångar/den mentala biten?
  • Vitaminer/tillskott Omega 3 och 6
  • Kartläggning/balans i livet
  • Stress
  • Rörelse
  • Hållbar hälsa
  • Och mycket mera 
Känns detta intressant? Är det din tur att äntligen lyckas och komma i gång mot en bättre hälsa, och få bra verktyg av mig som vet alla ursäkter?  
 
BOKA REDAN I DAG, begränsat antal platser platser finns!
  • Du gör en investering i din egen hälsa tillsammans med andra i samma situation.
  • Du kommer få motivation, kraft och massor med kunskaper till en hållbar livsstil.
  • Vi kommer att ha en sluten FB-grupp tillsammans där vi kommer att ha stöd av varandra.
  • Gruppen fortsätter efter våra tre veckor, där ni själva fortsätter stötta varandra.
Skriv i ämnesraden "cirkel oktober".
 
 
Blir så glad när man får positiv feedback från deltagarna;
 
""Jag tackar dig Lindha av hela mitt hjärta, för den här cirkeln, som du startade.
Exakt det jag behövde, för att börja om och nu på fullaste allvar efter mitt fiasko i april och alla tröstlösa år av slentrian-LCHF och tröstätning och våg "skvalp" upp och ner och till slut bara upp.
 
Tack också till er andra för delade tankar och stöd och bilder och inblickar i er kamp med utmaningarna i era liv."

Att bryta ny mark

Jag får många frågor om min viktminskning, om jag gick ner i vikt varje vecka, hade jag inga up and downs osv.
 
Självklart så gick även min resa upp och ner, i bland var jag så less att jag bara ville ge upp. Men någonstans inom mig kände jag denna gång; att ge upp igen som så många gånger, förut vad leder det till? Det kommer ju inte att hjälpa mig framåt utan jag kommer ju gå upp allt i vikt igen plus lite till. Sedan kommer det dröja flera veckor och kanske till och med månader innan jag återigen orkar och bestämmer mig för att tag i vikten ännu en gång. Den här gången bestämde jag mig för att det finns bara en väg, och det är framåt, och jag ska kämpa på hur motigt det än kommer kännas ibland.
 
För mig under min resa så var det även viktigt att må bra och belöna mig med saker under tiden som gjorde att jag kände mig fin. Förut har ju jag alltid tänkt att när jag blir smal då ska jag unna mig det ena och det andra och köpa det, för nu när jag väger så här mycket är jag inte värd något. Så kunde mina tankegångar vara förut. Men den här gången valde jag att bryta ny mark och göra min viktresa annorlunda, för bevisligen så hade ju mina tidigare jojobantningar inte lyckats.
 
För mig har dessa punkter varit och är direkt livsviktiga för att lyckas;
  • Att ha en plan
  • Delmål fram till det stora målet
  • Sysselsättning
  • Rutiner
  • Bekräftelse under resan
  • Visualisering
  • Att ha något att se fram emot
  • Acceptans
Första punkten; att ha en plan eller att förlita sig på slumpen, vilken av dem kommer avgöra om du kommer att lyckas? Alltid planen.
 
Att sätta upp realistiska hanterbara mål kommer att ge dig positiv energi när du når delmålen och det skapar motivation att fortsätta lite till fram till nästa delmål.
 
Att bryta gamla vanor/ovanor genom att sysselsätta oss kommer att hjälpa dig framåt.
 
Rutiner kan låta tråkigt, men det skapar trygghet i din förändring.
 
Att känna sig fin och tillåta sig själv att må bra under resan ger dig extra motivation.
 
Att kunna drömma och se sig själv i mål är något som jag använt och använder mig av hela tiden.
 
Boka en resa eller gå på spa, fixa naglarna på salong, belöning för hjärnan.
 
Att acceptera utgångsläget och tänka att det kan bara bli bättre.     
 
 
 
 
 
 
 
Visa fler inlägg