Grön frukost med Supergreens

Som jag berättat och skrivit om på bloggen så har jag sedan april börjat med att äta Helhetshälsas Supergreens till frukost. Eftersom jag haft problem med min mage och tarm så bestämde jag mig för att testa Supergreens varje morgon. Fördelen med Helhetshälsas produkt är att den förutom enzymerna från det gröna även har tillsatt probiotika, mjölksyrabakterier och Aloevera, vilket är bra för vår tarmbalans. Och som ni vet, fungerar inte vår mage och tarm då är det svårare att lyckas gå ner i vikt.
 
 
Jag tar alltid min Supergreens till frukost och mixar en god smoothie eller blandar i med rysk yoghurt, färska bär och vaniljpulver. Det som är ett plus i kanten med Supergreens är att den varken luktar eller smakar illa. Så att börja dagen med Supergreens blir perfekt för mig då jag får hjälp med min tarmflora och dessutom får i mig massor av nyttigheter och olika grönsaker till frukost. 
  
 
Jag använder mig av Helhetshälsas kosttillskott då de har marknadens renaste tillskott. De är vegetabiliska och utan onödiga tillsatser, och dessutom har de egen svensk tillverkning. För mig är det viktigt att använda bra tillskott då det finns så mycket dåliga på marknaden, och därför känns det väldigt bra att jag har ett samarbete med Helhethälsa, så detta är ett sponsrat samarbete med kosttillskott som jag verkligen står för.
 
För er som inte provat supergreens kan jag varmt rekommendera er att börja göra det. Det innehåller massor med vitaminer, mineraler och antioxidanter som vår kropp behöver. Min mage mår mycket bättre och jag kommer att fortsätta med min gröna näringsrika frukost. Börja alltid med en 1/2 tsk. Supergreens i början när du startar då våra magar kan reagera olika och bli oroliga till en början, och öka sedan allt eftersom till max 3 tsk. om dagen.
 
Recept grön smoothie;
Har inga exakta mått, men den går inte att misslyckas med.
Bladspenat en näve
Selleri ca 1 cm
Ingefära, riv färsk
lime några droppar
Avokado 1/2
Kokosvatten 1-2 dl
1/2 - 3 tsk. Supergreens
Några färska hallon
 
 
 
#1 - - Tussilago:

Jag ska testa det här, bra! bra! en lite udda fråga. När du var tyngre fick du då sendrag, och muskelkramp i vader, lår när du tränade eller bara ansträngde dig. Gå mycket, eller gå i kuperad terräng, som i skogen? Jag är väldigt drabbad av det, så det blir en bromskloss att kunna röra sig mer, är rädd få kramp. Väldigt obehagligt är det. Beror det på vikten man bär på.