Energi kick

När det kommer till att vilja göra en förändring så är det viktigt att planera och förbereda sig och fokusera så mycket det går på dig själv. Jag som gjort min livsstilsförändring redan känner själv nu vad viktigt det är att verkligen att försöka avsätta så mycket tid som möjligt för att ge sig själv möjligheten att lyckas.
 
Jag har ju skrivit att efter den här sommaren behöver jag verkligen komma tillbaka till min gamla form. Full med energi och för att lyckas så gör jag som jag alltid gjort, varför ändra något som bevisligen fungerar? När nu halva min familj reste till Paris och jag blev hemma med min minsta dotter så såg jag chansen till att denna vecka ska jag boosta mig själv. Så jag tog en semestervecka under tiden som de är i Paris och planerade veckan med mat och motion. Allt blir ju så mycket enklare när jag bara har mig själv att tänka på hela förmiddagarna när min dotter är i skolan, så då planerade jag in morgonpromenader varje dag och lite styrkeövningar för att sedan kunna fokusera på min dotter när hon kommer hem.
 
Men går allt enligt planen alltid? Nej feber och förkylning satte käppar i hjulet då förkylningen kom över en natt "rackarns höstbakterier", och där försvann min egen planerade tid på förmiddagarna. Men för att göra det bästa
av situationen i stället för att ge upp, så fick träningen ske inomhus i stället i form av motionscykeln för att höja pulsen. Och sedan bålövningar på yoga mattan, det gäller att inte tilllåta sig att ge upp när planerna inte blir som man tänkt sig utan försöka göra det bästa av situationen.  Och jag känner att det har blivit en bra vecka ändå med träning och mat.
 
Sedan hade ju jag planerat in en liten belöning för min del och överraskning för Wilma med hotellövernattning och mysigt restaurangbesök att se fram emot, trots att Wilma var förkyld så hade vi jättemysigt på hotellet och kunde njuta av maten. Det är så viktigt att sätta upp små delmål/belöningar att se fram emot under resans gång så att man mår bra även under tiden fram till målet. Sedan behöver ju inte delmålen /belöningar kosta massor av pengar, det gäller att finna de belöningar som ger dig tillfredsställelse och som får dig att må bra.

Den här veckan har verkligen gett mig mer energi, taggad som tusan att fortsätta komma i form för jag mår ju så bra av det. Fundera på vad behöver du göra för att komma i gång? Vilket verktyg behöver du?
 
Jag älskar verkligen att bo på hotell, njuter av all service och känslan av lite lyx och inte att glömma: hotellfrukosten!
Middag: rostade grönsaker med fläskfilé/räkor/sparris och bearnaise. Hotellfrukost med blandat pålägg, grönsaker och kokt ägg.